Co to jest i na czym polega audyt SEO?

Analiza i audyt SEO są nieodzownym elementem pozycjonowania stron. W początkach pojawienia się Internetu i wyszukiwarek, dostosowanie strony do ich algorytmów nie było trudne. Z biegiem czasu jednak liczba serwisów rywalizująca o wysokie pozycje zwiększyła się tak bardzo, że zaszła konieczność ulepszenia algorytmów.

Ranking stron ustalany jest obecnie na podstawie ponad 200 czynników, badanych przez roboty sieciowe. Problem w tym, że czynniki te nie są podane do oficjalnej wiadomości, a Google informuje tylko zdawkowo o najważniejszych aspektach budowy serwisów optymalnych pod wyszukiwarki.

Nie wystarczy jednak umieścić na stronie kluczych dla nas wyrażeń, ale zbadać i opracować całą strategię prac i rozwoju serwisu w sieci - taką właśnie expercką usługą jest audyt SEO.

Zasady i ustalenia dotyczące wykonania audytu SEO

Jeżeli już zdecydujesz się na powierzenie wykonania audytu specjaliście, warto przed realizacją usługi ustalić pewne zasady przygotowania audytu, podane poniżej:

Co powinien zawierać audyt SEO

W pierwszej kolejności należy zaznaczyć, że nie ma jednego wzorca czy też szablonu audytu SEO, gdyż Google bardzo pobieżnie informuje o aktualizacjach czy też elementach swoich algorytmów. Ponadto nawet dla takich elementów, jak treści i linki, ciężko o jednoznaczne wnioski – do każdej witryny należy podchodzić indywidualnie.

Są jednak pewne obszary, które konieczne powinny zostać przeanalizowane w trakcie wykonywania audytu SEO:

Do analizy powyższych aspektów mogą przydać się takie narzędzia, jak:

Nowe tematy SEO

Jeśli chciałbyś, abyśmy poruszyli nowe tematy w kwestii pozycjonowania - skontaktuj się z nami!

Pozostań w kontakcie

Jeśli masz pomysł na nowe tematy, napisz do nas!